Linkowanie to jedna z najważniejszych kwestii związanych z szeroko rozumianym SEO. Ilość odnośników zamieszczanych w internecie które prowadzą do naszej witryny należy do głównych czynników wpływających na naszą pozycję w Google. Trudno zatem dziwić się temu, że właściciele stron stale szukają rozwiązań pozwalających na szybkie zdobycie dużej ilości nowych linków.

 

Przykładem takiego rozwiązania są systemy wymiany linków. Jak sama nazwa wskazuje, na tych platformach można wymieniać się linkami z innymi i kupować sobie w ten sposób miejsce na innych stronach. Walutą są tu zwykle punkty SWL, które można zdobywać na różne sposoby. Z jednej strony jest to dobre rozwiązanie, szczególnie w początkowym okresie istnienia strony. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z wielkiego ryzyka, jakie niesie to ze sobą. SWL nie są bowiem uznawane przez Google, przez co korzystanie z nich może skończyć się poważnymi konsekwencjami. Google regularnie nakłada surowe kary na strony korzystające z takich rozwiązań, łącznie z całkowitym usuwaniem z wyników wyszukiwania. Trudno zatem dziwić się temu, że w środowisku SEO korzystanie z tych systemów jest dość kontrowersyjną kwestią.